سئو مسترز

همه چی راجع به سایت , سئو و ...

سئو مسترز

همه چی راجع به سایت , سئو و ...

سئو مسترز

سئوی سایت حتی از ساخت سایت هم مهم تر است . با داشتن هزاران بازدیدکننده می توانیدحداقل به فروش تبلیغات بپردازید در حالیکه با داشتن یک سایت میلیونی در انتهای لیست گوگل نمی توانید حتی یک ریال فروش داشته باشید.

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۴ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

 

 

  • متین خفنوس

 

 قانون همیشگی سئو : 

 

 

 

در سال های اخیر حتما صحبت هایی در مورد تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو و این که چگونه مسئولیت های بهینه سازی به خاطر تغییرات الگوریتم ها تغییر یافته اند شنیده اید.

 

قوانین سئو

تغییرات جدید بسیاری از شرکت ها و مدیران وبسایت ها را با این سوال پیچیده باقی گذاشته که باید در چه بخش هایی فعالیت بیشتری داشته باشند؟ چه بخش هایی را برای همیشه فراموش کنند؟به بیان دیگر مردم در حال پرسش هستند که چه نکاتی بهینه سازی اصولی را تعریف میکند و چه نکاتی مهم هستند.

برای پاسخ به این سوال و سوال های مشابه ۵ قانون و اساسی سئو را که باید با آنها زندگی کنید را به شما گوش زد خواهیم کرد.

قانون ۱افزایش اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

قوانین سئو - اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که چرا با شبکه های اجتماعی شروع کردیم؟اصلا مگر شبکه های اجتماعی جزو مسئولیت های سئو به شما میرود؟جواب بسیار ساده است زیرا تاثیری که شبکه های اجتماعی در نتایج جستجو(SERPs) دارند در حال رشد است.

کاری که باید انجام دهید به این شکل است:

  • برای ۵۰ محتوای ایجاد شده مقدار اشتراک گذاری را محاسبه کنید.
  • میانگین اشتراک گذاری برای ۵۰ پست را به دست بیاورید.این همان عددی است که موفقیت و یا شکست شما را نمایان خواهد کرد.
  • دلایلی که هر پست ممکن است در فضای مجازی پخش شود را پیدا کنید.توجه داشته باشید هر نوع محتوایی توانایی پخش شدن در فضای مجازی را ندارد.

محتوایی تازه ایجاد کنید و پیش از انتشار به این سوال ها پاسخ دهید:

  • بهترین عنوان را انتخاب کرده ام؟
  • آیا ۲ نفر حرفه ای آن را تایید کرده اند؟
  • آیا عنوان پست را برای استفاده در توییتر و فیسبوک و گوگل پلاس بازنویسی کرده ام؟

چند روز پس از انتشار پست به این سوال ها پاسخ بدهید:

  • ایا به هدف های مورد نظر در مورد اشتراک گذاری رسیده اید؟
  • چگونه پست را بازنویسی کنم تا پتانسیل پخش شدن و اشتراک گذاری آن افزایش یابد؟
  • از پستی که منجر به شکست شما شد چه چیزهایی قابل استفاده ی دوباره هستند؟

خوشتان بیاید یا نه بحث شبکه های اجتماعی به یکی از وظیفه های سئو و بهینه سازی وبسایت تبدیل شده است.به زبان دیگر اگر میخواهید در دنیای سئو حرفی برای گفتن داشته باشید باید وقت و زمان قابل ملاحضه ای در بحث شبکه های اجتماعی صرف کنید.

 قانون ۲: ایجاد وبسایت معتبر

قوانین سئو - وبسایت معتبر

ایجاد وبسایت معتبر به داشتن وبسایتی قدیمی,مشهور و دارای محتوای حرفه ای ختم میشود.

  • قدمت: اصل اولیه و مهم داشتن وبسایت معتبر قدمت آن است.وبسایت شما چندسال سابقه دارد؟دامنه چند سال عمر دارد؟در صورتی که ۲ وبسایت با محتوای نزدیک به هم با فاصله ی کمی از هم فعالیت خود را آغاز کنند,در رقابت سئو برنده به احتمال بسیار زیاد وبسایت قدیمی تر است.
  • شهرت: اگر محتوای آموزشی ارائه شده توسط گوگل و بینگ را مطالعه و اجرا کنید به شهرت دست خواهید یافت.اگر توانستید مخاطبان خود را راضی کنید که محتوای تولید شده توسط شما را به اشتراک بگذارند آن زمان میتوانید بگویید در امر به دست آوردن شهرت موفق بوده اید.اگر بر روی تکنیک های غیرقانونی سئو(BlackHat SEO) استمرار بورزید و موتورهای جستجو متوجه بشوند آن زمان میتوان گفت شهرت شما دچار لطمه ی بزرگی شده است.
  • محتوای حرفه ای: ایجاد محتوا و آموزش های حرفه ای نه تنها باعث میشود که محتوای ایجاد شده پتانسیل اشتراک گذاری و خوانده شدن را افزایش میدهد بلکه باعث میشود شما مخاطبان و طرفداران ثابتی را نیز به دست آورید.

مساله ی قدمت وبسایت موردی نیست که بتوان آن را به سادگی حل کرد در این بخش راه حل هایی وجود دارد که از مهم ترین آنها به دست آوردن لینک های معتبر از وبسایت های معتبر میتوان اشاره کرد.لینک از هر وبسایتی دارای ارزش یکسانی نیست.در سئوی نوین ما میگوییم که سعی کنید به رقبا و دوستان خود لینک بدهید و شبکه ی فعالیت خود را گسترش دهید اما توجه داشته باشید که لینک از وبسایتی که لینک کمتری به دیگران میدهد از وبسایتی که در پست های خود به تعداد بالا به دیگران لینک میدهد با ارزش تر است.لینک دادن به وبسایت های مرتبط بسیار بهتر از لینک دادن به وبسایت هایی که مرتبط نمیباشند است.

مواردی که میتوان از آنها به عنوان روش هایی برای ایجاد وبسایت معتبر اشاره کرد:

  • حواستان به نکات معلوم باشد: خوشحال و راضی نگه داشتن موتورهای جستجو کار بسیار راحتی است.تنها آموزش های آنها را بخوانید و به آنها عمل کنید.آنها به خاطر فعالیت ارزشمند شما برایتان ارزش قائل خواهند شد و به شما به رنکینگ خوب جایزه خواهند داد.
  • براساس برنامه ریزی محتوای حرفه ای تولید کنید: همان اندازه که ایجاد محتوای حرفه ای برای موتورهای جستجو مهم است که ایجاد محتوای به روز مهم است.محتوای مرتبط و به روز این پیغام را به موتورهای جستجو ارسال میکند که این وبسایت حرفی برای گفتن دارد.
  • ایجاد محتوای متفاوت: گوگل از این که میبنیید وبسایتی در حال ایجاد محتوا به شکل های مختلف مانند ویدئو,عکس,اینفوگرافیک و … است لذت میبرد.اگر به وبسایت های معتبر نگاه کنید میتواند انواع مختلفی از محتوا را در وبسایت های آنها مشاهده کنید.علاوه بر این خود مخاطبان هم از مشاهده ی محتوای متفاوت لذت میبرند.آنها شاید از خواندن پست طولانی خسته شوند اما عاشق ویدئوهای آموزشی طولانی هستند.
  • سالها در حال رقابت باشید: به زبان ساده زود خسته نشوید و سال ها دامنه و وبسایت را در رقابت نگه دارید حتی با چراغ خاموش!

قانون ۳: جذب لینک های معتبر

قوانین سئو - لینک معتبر

از آنجایی که لینک یکی از هسته هایی است که موتورهای جستجو ساختار خود را براساس آن میسازند ایجاد لینک(Link Building) در سئو بسیار مهم است.هرچند لینک های داخلی بسیار مهم هستند اما لینک معتبر از وبسایت های دیگر ارزش دیگری دارد.

  • پست های خوره ی لینک بنویسید: یک سری از پست های ساخته شده اند که لینک به طرف خود جذب کنند.به بیان ساده تر بعضی از پست ها مخاطبان را وادار میکند با پست دیگری به شما پاسخ بدهند این گونه پست ها غوغا میکنند.
  • حذف لینک های شکسته: در وبسایت های مشهور مشغول به فعالیت شود,لینک های خراب آنها به وبسایتتان را پیدا کتید و با محتوای تازه قبلی ها را حذف کنید.
  • پست مهمان بنویسید: متاسفانه بحث پست مهمان موضوع جا افتاده ای در کشور ما نمیباشد.مسعود فاطمی در یک ادمین در مورد نکات مثبت ارسال پست مهمان در ایران توضیح داده است.به شما پیشنهاد میکنیم که دور اندیش باشید و با ایجاد محتوای حرفه ای و ارسال آن به دیگر وبسایت ها به اعتبار و ارزش آن سایت ها بیفزایید این کار به صورت خودکار برای شما بازدید و لینک به همراه خواهد داشت.ما در سئوموز نیز پذیرای پست های شما هستیم.
  • جای خالی را پر کنید: کمی وقت بگذارید و در وبلاگ و وبسایت های مشهور گردش کنید حتما در گردش خود به موضوعی برخورد خواهید کرد که تصور کنید به اندازه ی کافی به این موضوع در این وبسایت پرداخته نشده در حالی که کاملا در حوزه ی فعالیت آنها میباشد.با مدیر وبسایت/وبلاگ تماس بگیرید و نظرات خود را با آنها در میان بگذارید به طور معمول آنها از نظرات شما استقبال خواهند کرد و امکان این که از شما به عنوان دوست و یا پیشنهاد دهنده یاد کنند بسیار زیاد است.

همچنین به شما توصیه میکنیم که پست آرمین جلیلی در مورد ۱۰ قانون طلایی برای جذب لینک های باارزش با مطالعه کنید.

قانون ۴: طراحی کابرپسند

قوانین سئو - طراحی

این قانون ممکن است بسیار عجیب به نظر برسد.

هدف گوگل راضی کردن کاربران خود است.اما اگر شما به عنوان کاربر به وبسایتی در نتایج برخورد کنید که طراحی زیبایی ندارد و در بارگزاری آن به مشکلات فراوانی برخورد میکنید مطمئنا گوگل به هدف خود که راضی نگه داشتن شما است نرسیده است.

این همان دلیلی است که بسیاری از سئوکارهای معتبر این روزها به طراحی وبسایت,ماندگاری کاربران در وبسایت و سرعت لود صفحات اهمیت میدهند.

  • ایجاد صفحات مرکزی: صفحات مرکزی به صفحاتی گفته میشود که حول و حوش موضوع خاصی تمامی منابع و لینک ها را حمع آوری میکند.به این صفحات به عنوان نقاشی کوچکی از محتوای ارائه شده در وبسایتتان نگاه کنید.کاربران عاشق اینگونه صفحات هستند چون در سریع ترین زمان ممکن بهترین و جامع ترین اطلاعات را از فعالیت وبسایتتان به دست می آورند.صفحات مرکزی همچنین به محتواهای قدیمی شما جان تازه ای میبخشند و زنده میکنندشان.
  • محدود کردن فضای تبلیغات: حتی اگر وبسایت به تبلیغات وابسته است و نیازهای مالی شما با آن برطرف میشود سعی کنید تا جایی که ممکن است تعداد تبلیغات را کم نگه دارید.متاسفانه این رویه در وبسایت های فارسی زبان در حال رشد است و رضایت کاربران به آخرین موردی که مدیر وبسایت به آن توجه میکند تبدیل شده است به طور مثال اگر شما به ۱۰۰ وبسایت برتر ایران نگاه کنید متوجه تعداد بالای تبلیغات به صورت بنری و پاپ آپ خواهید شد که نشان از کم اهمیت بودن کاربران است.توجه داشته باشید میزان بالای تبلیغات به گوگل پیغام وبسایت اسپم ارسال میکند.
  • افزایش سرعت سایت: در این مورد قبلا توضیح داده ایم که امروزه موتورهای جستجو مخصوصا گوگل توجه خاصی به سرعت سایت دارند و در شرایط برابر برنده ی رقابت سئو براساس سرعت سایت تعیین میشود.نمیتوان از سرعت به عنوان یک فاکتور مهم برای موتورهای جستجو ذکر کرد اما زمانی که سخن از رضایت کاربران و اهمیت آن برای موتورهای جستجو به میان می آید پی میبریم که باید به این نکته توجه خاصی داشته باشیم.توصیه میکنیم پست ۱۵ روش برای افزایش سرعت سایت را مطالعه کنید.
  • استفاده از BreadCrumb: این مورد خیلی قدیمی است و موردی نیست که به تازگی اهمیت یافته باشد اما کاربران و موتورهای جستجو هردو علاقه ی شدیدی به BreadCumb دارند.کاربران متوجه میشوند دقیقا در کدام بخش وبسایت هستند مخصوصا اگر از صفحه ی اصلی وارد صفحه ی مورد نظر نشده باشند.موتورهای جستجو BreadCrumb را دوست دارند چون به آنها کمک میکنند محتوا را دسته بندی کنند.
  • طراحی وبسایت زیبا: همیشه به خاطر داشته باشید کاربران پیش از محتوا به شکل ظاهری وبسایت دقت میکنند و این که وبسایت طراحی زیبا و کاربرپسندی ندارد میتواند برای گوگل کافی باشد تا در رنکینگ جایگاه پایین به وبسایت شما بدهد.

در آخر و مهم تر از همه به خاطر داشته باشید زمانی که شما آن چه کاربران طلب میکنند را به آنها منتقل میکند در واقع دارید به روشی طبیعی آن چه را که موتورهای جستجو طلب میکنند منتقل میکنید.

قانون ۵: طولانی مدت فکر کنید

قوانین سئو - تفکر طولانی مدت

این بخش صحبت بیشتر با گروه ها/شرکت های سئو میباشد.

اگر از شرکت ها/گروه های سئو سوال کنید که آیا شما طولانی مدت فکر میکنید؟به احتمال بسیار زیاد به شما خواهند گفت بله.

راه ساده برای این که متوجه باشید راست میگویند یا دروغ این است که سوال کنید:

        آیا حواستان به الگوریتم های جدید است؟

اگر پاسخ مثبت دادند بدانید که به شما دروغ گفته اند و تفکر آنها کوتاه مدت است.یک نمونه ی ساده از افرادی که کوتاه مدت فکر میکنند این است که:وقتی آمار مشتری افت میکنند و مشتری شکایت میکند آنها سریعا به دنبال روش هایی میگردند که در سریع ترین زمان ممکن آمار شما را به حالت قبلی و یا حتی بهتر از قبل بازگردادند.

کاملا وسوسه انگیز است که در حالی که میتوانید با روش های ساده ای در بازه ی زمانی کوتاه مشتری را راضی و خوشحال کنید برسید.اما متاسفانه در دنبال کردن زیاد الگوریتم های موتورهای جستجو نه به مشتری سودی میرسد نه به موتورجستجو و نه به فردی که مسئول سئو سایت شماست.

در طرف دیگر کسانی که طولانی مدت فکر میکنند به جای توجه به فاکتورهای تازه به فاکتورهایی توجه میکنند که قدمت زیادی دارند و هیچ وقت عوض نمیشوند.مانند قوانینی که ما در بالا برای شما ذکر کردیم.اگر قوانینی که ذکر کردیم را دنبال کنید در آپدیت ها و تغییرهای الگوریتم ها نه تنها ضربه ای نخواهید خورد بلکه روند صعودی تری را نیز در پیش خواهید گرفت.

یکی از دلایل دیگری که دنبال کردن همیشگی الگوریتم ها خوب نیست این است کهگوگل هر ۱۷.۵ ساعت الگوریتم های خود را به روز میکند.

نتیجه گیری

خیلی مهم است که توجه داشته باشید با این که دنیای سئو در حال تغییر است اما همیشه نکاتی است که اگر آنها را دنبال کنید وضعیت ثابت رو به رشدی خواهید داشت.

اما همیشه به خاطر داشته باشید قانون مهم و اساسی در سئو تنها و تنها یک چیز است:

صبر صبر صبر

اگر خودتان را آموزش دهید که صبر داشته باشید تا نتایج به صورت طبیی ظاهر شوند مطمئنا در آینده از گرفتن تصمیم های اشتباه خودداری خواهید کرد.

سئو را مانند مسابقه ی دو ماراتن بدانید,در مسابقات ماراتن سریع ترین فرد برنده نمیشود بلکه کسی که صبر و استقامت بالاتری دارد برنده خواهد شد.

  • متین خفنوس

 

 

تبلیغات :

در وب سایت how2install.ir بشما آموزش میدهیم که چگونه نرم افزارهای مختلف را نصب کنیم!

آموزش نحوه نصب نرم افزارهای تخصصی و کاربردی در وب سایت :

http://www.how2install.ir/

 مثال : آموزش نحوه نصب نرم افزار WINRAR

 

آیین نامه های متداول کافه بازار :

 
× کانال رسمی توسعه‌دهندگان کافه‌بازار راه‌اندازی شد. از طریق این آدرس می‌توانید آن را مشاهده کنید: https://telegram.me/CafeBazaarDevelopers
توسعه‌دهندهٔ کافه‌بازار شوید
 
 
توافق‌نامه  اطلاعات حساب  پروفایل عمومی  تأیید هویت  تمام
قرارداد عرضهٔ برنامه و محتوای دیجیتال
 
قرارداد حاضر براساس مادهٔ ۱۰ قانون مدنی، و با تابعیت از کلیهٔ قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، به تاریخ ۱۳۹۵/۸/۱۰، میان طرفین مندرج در مادهٔ ۱ منعقد می‌شود و مفاد آن از تاریخ امضاء برای طرفین لازم‌الاجرا خواهد بود:
 
مادهٔ ۱- طرفین قرارداد:
 
۱-۱- شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان که از این پس «بازار» نامیده می‌شود.
 
۱-۲- آقا/خانم/شرکت ............................. که از این پس «توسعه‌دهنده» نامیده می‌شود.
 
مادهٔ ۲- تعاریف:
 
۱-۲- کافه‌بازار: بستر کاربر محور ارائه‌دهندهٔ خدمات میزبانی، جهت عرضهٔ برنامه‌ها و یا محتواهای ابزارهای هوشمند است. نشانی اینترنتی سایت کافه‌بازار، cafebazaar.ir است.
 
۲-۲- توسعه‌دهنده: شخص حقیقی یا حقوقی است که برنامهٔ اندرویدی خود را در کافه‌بازار عرضه می‌کند.
 
۳-۲- برنامه: منظور نرم‎افزارهای ساخته شده بر بستر اندروید، بازی‌ها و سایر محصولات دیجیتالی است که توسعه‌دهنده برای توزیع و فروش از طریق کافه‌بازار ارائه می‌نماید.
 
۴-۲- محتوا: منظور تمام و انواع متعلقات برنامه به هر جنس، شکل و نوعی شامل پایگاه داده‌، متن و عکس، صدا و فیلم، ظاهر، خدمات، تبلیغات، سایر متعلقات دیجیتالی داخل برنامه، توضیحات قابل دسترسی از طریق برنامه، اطلاعات محصول و دیگر موارد ممکن است.
 
۵-۲- پنل توسعه‌دهنده: فضایی که بازار به صورت برخط جهت بارگذاری برنامه/محتوا، مدارک شناسایی و سایر متعلقات در اختیار توسعه‌دهنده قرار می‌‌دهد و برخی اطلاعات مربوط به توسعه‌دهنده در آن نمایش داده می‌شود و راه ارتباط اصلی و رسمی بازار و توسعه‌دهنده است.
 
۶-۲- حساب کاربری توسعه‌دهنده: حسابی است که با اختصاص نام و رمز عبور به توسعه‌دهنده تعلق گرفته است و توسعه‌دهنده توسط آن به پنل دسترسی خواهد داشت.
 
۷-۲- کاربر: فردی است که از طریق کافه‌بازار اقدام به نصب برنامه می‌کند.
 
مادهٔ ۳- موضوع قرارداد:
موضوع قرارداد حاضر، عرضهٔ برنامه یا محتوا توسط توسعه‌دهنده در کافه‌بازار است. بدین منظور کافه بازار به عنوان ارائه‌دهندهٔ خدمات میزبانی، فضایی را در اختیار توسعه دهندگان می‌گذارد تا مطابق با مقررات به نشر و عرضهٔ نرم افزارهای خود در این فضا بپردازند.
 
مادهٔ ۴- مدت قرارداد:
 
قرارداد حاضر، به مدت یک سال از تاریخ امضای طرفین لازم‌الاجرا خواهد بود و در صورت عدم فسخ، به طور خودکار و به صورت سالانه تمدید خواهد شد.
 
مادهٔ ۵- مبلغ قرارداد:
 
برای ثبت‌نام به عنوان توسعه‌دهنده کافیست تا به میزان ۵٠٫٠٠٠ ریال اعتبار در حساب کافه‌بازاری کاربر موجودی وجود داشته باشد.
 
۱-۵- چنانچه بازار بنا بر شرایط تشخیص دهد که باید میزان یا نحوهٔ دریافت مبلغ قرارداد را تغییر دهد، تغییر میزان و نحوهٔ دریافت مبلغ قرارداد از طریق پنل و ایمیل به اطلاع توسعه‌دهندگان خواهد رسید. توسعه‌دهنده موظف به پرداخت هزینهٔ اعلام شده است و با پرداخت آن به طور ضمنی این شرایط جدید را می‌پذیرد و در صورت عدم پرداخت آن در مهلت مقرر، بازار می‌تواند دسترسی وی به پنل توسعه‌دهندگان را به حالت تعلیق در بیاورد.
 
مادهٔ ۶- حقوق و تعهدات توسعه‌دهنده:
 
۱-۶- به موجب این قرارداد، توسعه‌دهنده متعهد می‌شود که سند «راهنمای انتشار برنامه‌ها» را که در بخش مستندات سایت قرار دارد و به عنوان پیوست این قرارداد محسوب و بخش لاینفکی از آن تلقی می‌شود، به دقت مطالعه و به آن عمل نموده و تعهدات و شرایط آن را می‌پذیرد.
 
۲-۶- به موجب قرارداد حاضر، کلیه حقوق معنوی مربوط به محتوا متعلق به توسعه‌دهنده خواهد بود.
 
۳-۶- به موجب قرارداد حاضر، توسعه‌دهنده تضمین می‌کند که از اهلیت قانونی لازم برای انعقاد معاملات برخوردار است و چنانچه به نمایندگی از یک شخص حقوقی به عنوان توسعه‌دهنده این قرارداد را منعقد می‌نماید، دارای اختیار قانونی لازم برای این کار است و مدارک نمایندگی خود را به کافه بازار ارائه می‌نماید.
 
۴-۶- به موجب قرارداد حاضر، توسعه‌دهنده مسئول تطابق محتوای برنامه با کلیهٔ قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و کسب مجوزهای مربوطه شناخته می‌شود.
 
۵-۶- توسعه‌دهنده مسئول است پیش از ارائهٔ هرگونه محتوا به کافه‌بازار، اختیارات قانونی لازم به منظور اعمال حقوق ناشی از این قرارداد را کسب نموده و فارغ از هرگونه ادعا از سوی اشخاص ثالث اختیار عرضهٔ آن را دارا باشد.
 
۶-۶- توسعه‌دهنده اقرار می‌نماید که از کلیهٔ مقررات قانونی از جمله مفاد قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‎ای مصوب ۱۳۷۹، قانون تجارت الکترونیک، قانون حمایت از حقوق مؤلفان، مصنفان و هنرمندان و سایر قوانین مربوط اطلاع کامل دارد و پای‌بند به رعایت آن‌ها است. در صورت ادعا یا مطالبهٔ حق از ناحیهٔ اشخاص ثالث، مسئول پاسخ‌گویی و جبران خسارات احتمالی خواهد بود و بازار هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
 
۷-۶- به موجب قرارداد حاضر، توسعه‌دهنده در خصوص هرگونه ادعای کاربران و سایر اشخاص نسبت به برنامه یا محتوای ارائه شده از هر حیث پاسخ‌گو خواهد بود و بازار مسئولیتی نسبت به این دعاوی نخواهد داشت.
 
۸-۶- به موجب قرارداد حاضر، توسعه‌دهنده متعهد به تحویل صحیح و کامل برنامه‌ و یا محتوا از قبیل اشتراک و محصولات درون‌برنامه‌ای (در طول بازهٔ زمانی مربوط به آن) و یا سایر موارد ارائه‌ شده به کاربر است. در غیر این‌ صورت مسئولیت تأمین خسارات وارده به بازار، کاربر و یا هر شخص ثالث دیگر بر عهدهٔ توسعه‌دهنده خواهد بود.
 
۹-۶- به موجب قرارداد حاضر، توسعه‌دهنده مجاز به درخواست هیچ نوع دسترسی به اطلاعات کاربر در برنامهٔ خود، به جز آن‎چه مورد نیاز کارآیی برنامه است، نبوده و در غیر این صورت مسئولیت ناشی از آن را بر عهده خواهد داشت. بازار حق بررسی دسترسی‌های هر برنامه و نسخه‌های به روزرسانی آن را داراست. چنان‌چه توسعه‌دهنده در نتیجهٔ استفادهٔ کاربران از محتوای تولید شده، به هرگونه اطلاعات شخصی کاربران از جمله نام، رمز عبور، یا سایر اطلاعات و داده‌های شخصی آنان دسترسی پیدا کند، متعهد است:
 
الف- کلیهٔ قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حریم خصوصی را رعایت نماید و در صورت نقض، عواقب آن را بپذیرد.
 
ب- هرگونه گردآوری، استفاده، تغییر و ذخیرهٔ اطلاعات کاربران را تنها با اجازهٔ کاربر و به صورت آشکارا انجام دهد.
 
ج- تنها برای مقاصدی که کاربر مجاز دانسته است از این اطلاعات استفاده نماید.
 
۱۰-۶- به موجب قرارداد حاضر، توسعه‌دهنده مسئول حفاظت از نام کاربری و رمز عبور پنلی که به او اختصاص یافته است، شناخته می‌شود و مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی را که با نام کاربری او انجام می‌گیرند، بر عهده خواهد داشت.
 
۱۱-۶- درصورتی که به تشخیص بازار، توسعه‌‌دهنده هر یک از مواد قرارداد حاضر را نقض نموده یا مرتکب تخلف شود، بازار مجاز به متوقف نمودن همکاری شامل حذف برنامه، حذف محصولات درون‌برنامه‌ای، تعلیق حساب کاربری، توقف تصفیه‌حساب، غیرفعال نمودن حساب کاربری بازار و ... خواهد بود. قطع همکاری می‌تواند به صورت یک‌جانبه و بدون نیاز به اطلاع‌رسانی قبلی انجام گیرد و بازار می‌تواند به صورت یک‌جانبه اقدام به تعیین خسارت مربوطه بنماید.
موارد تخلف شامل و نه محدود به موارد زیر است:
 
الف- عرضهٔ برنامه‌های خارجی یا ایرانی توسعه‌دهندگان دیگر به نام خود.
 
ب- هرگونه نقض حقوق مالکیت فکری اشخاص ثالث اعم از مادی ومعنوی و عرضهٔ هرگونه نسخهٔ ترجمه یا دستکاری شدهٔ برنامه‌های دیگران بدون رضایت صاحب اصلی برنامه.
 
ج- انجام هرگونه فعالیت متقلبانه که به طور غیرعادی و غیرواقعی منجر به رشد و یا نزول برنامه و یا محتوای ارائه‌شده از سوی خود و یا دیگر توسعه‌دهندگان گردد. برای مثال، نصب انبوه برنامه‌های خود با هدف معرفی برنامه به کاربران به عنوان یک برنامهٔ پرنصب یا ارائهٔ نظرات و رتبه‌دهی مثبت یا منفی به تعداد زیاد توسط توسعه‌دهنده به برنامهٔ خود یا دیگر توسعه‌دهندگان.
 
د- هرگونه تلاش در راستای فریب دادن کاربران، در برنامه‌های خود و دیگر توسعه‎دهندگان شامل دستکاری در سیستم بازار و یا ارائهٔ هر نوع پیشنهاد به کاربر در جهت ترغیب وی به ارسال نظر از طریق سایر مشوق‌ها، مانند اهدای جوایز در درون و خارج از برنامهٔ منتشر شده در بازار.
 
ه- عدم پشتیبانی و پاسخ‌گویی به مشکلات و پرسش‌‌های کاربران و بازار در خصوص بخش‌های مختلف برنامه، کارکرد و تغییر در هریک از بخش‌های داخلی و یا توضیحات برنامه در کافه‌بازار پس از انتشار که منجر به نارضایتی کاربران شود.
 
و- عدم رعایت موازین و شئونات اخلاقی و عرفی نسبت به بازار و کاربران در کلیهٔ مکاتبات و تماس‌ها.
 
ز- در دسترس قرار ندادن راه‌های ارتباطی پاسخ‌گو مانند ایمیل و شمارهٔ تماس در داخل برنامه و صفحهٔ برنامه در کافه‌بازار جهت تماس کاربران.
 
۱۲-۶- همراه با تحویل هر برنامه باید اطلاعات لازم، قالب و نحوهٔ ارسال برنامه‌‌ها یا نسخه‌های به‌روزرسانی نیز به شرح فرآیند معمول بازار جهت انتشار ارائه گردد. توسعه‌دهنده موظف به ارائهٔ اطلاعات صحیح در این خصوص است.
 
۱۳-۶- به موجب قرارداد حاضر، توسعه‌دهنده موظف به ارسال مدارک و ارائهٔ اطلاعات ذیل در پنل توسعه‌دهندگان خواهد بود:
 
الف) اشخاص حقیقی:
 
تصویر کارت شناسایی ملی، کدپستی محل سکونت، شمارهٔ تلفن و نشانی دقیق محل سکونت.
 
ب) اشخاص حقوقی:
 
تصویر روزنامهٔ رسمی تأسیس و روزنامهٔ رسمی آخرین تغییرات شرکت و معرفی صاحبان امضای مجاز، شمارهٔ تلفن، کد اقتصادی، شناسهٔ ملی، شمارهٔ ثبت، نشانی دقیق شرکت و کدپستی.
 
۱۴-۶- به موجب قرارداد حاضر، توسعه‌دهنده موافقت می‌نماید که علامت و نام تجاری «بازار»، «کافه‌بازار» یا هر علامت دیگر متعلق به آن را، مگر به موجب رضایت پیشین بازار و یا در مواردی که فرآیند مربوط به آن در بخش رسانه‌های سایت بازار آمده است، به هیچ وجه مورد استفاده قرار ندهد.
 
۱۵-۶- به موجب قرارداد حاضر، توسعه‌دهنده متعهد است در صورت تغییر اطلاعات تماس خود آن را فوراً به اطلاع بازار برساند.
 
۱۶-۶- به موجب قرارداد حاضر، توسعه‌دهنده مجاز به اجبار کاربران برای ایجاد ارتباط‌های خارج از کافه‌بازار اعم از تماس تلفنی، پیامکی، ایمیلی، اینترنتی، ثبت ‌نام در وب‌سایت‌های دیگر و یا مراجعهٔ حضوری، به هر دلیلی جهت فعا‌‌ل‌سازی برنامه، استفاده از برنامه‌، امکانات برنامه، رفع مشکل، اطلاع‌رسانی، به‌روزرسانی و دیگر موارد، بدون اطلاع و رضایت کامل کاربر نخواهد بود.
 
۱۷-۶- به موجب قرارداد حاضر، توسعه‌دهنده متعهد است برنامه و یا محتوا را به ازای یک بار دریافت کاربر با حساب بازار در تعداد دستگاه‌‌های نامحدود در اختیار وی قرار دهد.
 
۱۸-۶- توسعه‌دهنده می‌تواند تقاضای انتقال قرارداد به دیگری را به بازار ارائه نماید. بازار ظرف مدت هفت روز به این تقاضا رسیدگی خواهد کرد.
 
مادهٔ ۷- حقوق و تعهدات بازار:
 
۱-۷- به موجب قرارداد حاضر، بازار می‌تواند:
 
الف- محتوای ارائه شده توسط توسعه‌دهنده و محتوای پیوند داده شده با آن را به منظور ارزیابی و آزمایش، مورد استفاده قرار داده و آن را روی یک یا چند دستگاه نگهداری نماید.
 
ب- بعد از خاتمهٔ قرارداد، نسخهٔ برنامه و اطلاعات مربوط به آن را نگهداری نموده و حافظهٔ اطلاعاتی مربوط به سوابق حضور برنامه در بازار را نیز حفظ نماید.
 
ج- نسبت به انتشار، عدم انتشار و حذف نظرات کاربران در هر کجا و در هر موردی اقدام کند و در مواردی که نظرات یک برنامه به هر دلیلی براساس تشخیص بازار قابل کنترل نباشد، ارسال نظرات برای یک برنامه‌ را غیرفعال کند.
 
۲-۷- بازار می‌تواند در هر زمان به تشخیص خود نسبت به تغییر، به‌روزرسانی، بهبود یا اصلاح در پنل توسعه‌دهندگان، برنامه و سایت کافه‌بازار اقدام نماید.
 
۳-۷- به موجب این قرارداد، بازار هیچ‌گونه مسئولیتی در رابطه با خسارات وارد شده به توسعه‌دهنده، از جمله از دست رفتن داده یا محتوا، سود، یا شهرت تجاری وی ندارد.
 
۴-۷- به موجب این قرارداد، سایت، محتوا، خدمات یا سایر اطلاعاتی که توسط بازار و اشخاص وابسته به آن، مسئولان، مدیران، کارکنان، نمایندگان، شرکاء و دارندگان امتیاز (که مجموعاً تحت عنوان بازار از آن‌ها نام برده می‌شود) به توسعه‌دهنده ارائه می‌گردد، بر اساس داشته‌های فعلی است و بازار تلاش خواهد نمود تا این اطلاعات دقیق، قابل اتکاء، به موقع، بدون اشکال یا قطعی باشند. با این حال به دلیل بروز مشکلات احتمالی، بازار نمی‌تواند این موارد را تضمین نماید.
 
۵-۷- به موجب این قرارداد، بازار نمی‌تواند عدم سوءاستفاده توسط اشخاص ثالث از محتوای توسعه‌دهنده را تضمین نماید و هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نواقص امنیت فناوری نخواهد داشت.
 
۶-۷- به موجب این قرارداد، در صورت مشاهدهٔ هرگونه تلاش جهت رخنه و نفوذ به بخش‎های مختلف و یا ایجاد تغییر در هر محتوای ارائه شده توسط بازار، حق پیگیری از طریق مراجع قانونی و قضایی برای بازار محفوظ است.
 
۷-۷- بازار می‌تواند در مواقع لزوم نسبت به حمایت از حقوق مادی و معنوی در ارتباط با برنامه و محتوای ارائه‌شده از سوی توسعه‌دهنده از طرق مختلف قانونی اقدام نماید، با وجود این مسئولیتی در قبال هرگونه سوءاستفادهٔ اشخاص ثالث و یا نقض احتمالی حقوق توسعه‌دهنده توسط اشخاص ثالث نخواهد داشت.
 
۸-۷- بازار مجاز است شرایط و بندهای قرارداد را در هر زمان تغییر داده و یا اصلاح نماید. تغییرات به محض به‌روزرسانی و یا در زمانی که بازار معین می‌کند، لازم‌الاجرا خواهند بود. توسعه‌دهنده مسئولیت بررسی به‌روزرسانی احتمالی قرارداد را بر عهده دارد. این تغییر از طریق پنل کاربری یا ایمیل به اطلاع توسعه‌دهنده رسیده و تأیید شرایط جدید در مهلت مقرر و استمرار همکاری با بازار، پس از لازم الاجرا شدن این تغییرات به منزلهٔ قبول آن است. چنانچه توسعه‌دهنده در مهلت مقرر نسبت به تأیید این شرایط اقدام ننماید، بازار می‌تواند نسبت به تعلیق قرارداد، انسداد حساب‌کاربری یا هر اقدام دیگری دال بر توقف همکاری با توسعه‌دهنده تا زمان پذیرش شرایط جدید از سوی وی اقدام نماید.
 
۹-۷- در صورتی که در خصوص هر یک از شروط عدم مسئولیت یا تحدید مسئولیت یا نقض هر یک از مقررات کشور در رابطه با توزیع برنامه و محتوای توسعه‌دهنده، مسئولیتی بر بازار تحمیل گردد، توسعه‌دهنده موظف است که کلیهٔ خسارات مادی و معنوی وارده بر بازار را جبران نماید.
 
۱۰-۷- بازار در صورت لزوم، اطلاعات مربوط به توسعه‌دهندگان را با دستور رسمی نهادهای قضایی و انتظامی، در اختیار ایشان قرار خواهد داد.
 
مادهٔ ۸- محرمانگی:
به موجب قرارداد حاضر، طرفین به طور متقابل متعهد به حفظ اطلاعات فنی و غیرفنی محرمانه‌ای هستند که به موجب همکاری‌‌های موضوع این قرارداد با یکدیگر به اشتراک گذاشته‌اند. اطلاعات محرمانه اطلاعاتی هستند که عرفاً محرمانه تلقی می‌شوند یا محرمانگی آن‌ها تصریح شده است.
 
مادهٔ ۹- خاتمه و فسخ قرارداد:
 
۱-۹- بازار می‌تواند در مدت اعتبار این قرارداد بنا به تشخیص خود، قرارداد را خاتمه داده و با اخطار قبلی یا بدون آن دسترسی توسعه‌دهنده به حساب کاربری را مسدود نموده، برنامه‎ها را حذف کرده و یا حساب کاربری توسعه‌دهنده را معلق نماید. در این صورت تمامی حقوق و امتیازات اعطا شده از جانب بازار به توسعه‌دهنده متوقف خواهد شد و حق بازار برای رد درخواست مجدد همکاری با توسعه‌دهنده محفوظ است.
 
۲-۹- توسعه‌دهنده در مدت اعتبار این قرارداد می‌تواند با اخطار کتبی و قبلی ده روزه قرارداد حاضر را فسخ نماید. در این صورت بازار عرضهٔ برنامه‌های توسعه‌دهنده را متوقف خواهد نمود. اما بازار هیچ‌‌گونه تعهدی نسبت به بازگرداندن کپی محتوا، هزینهٔ سالانه قرارداد یا سایر موارد ارائه شده توسط توسعه‌‌دهنده نخواهد داشت. در صورت خاتمهٔ این قرارداد طرفین همچنان نسبت به مادهٔ ۸ قرارداد حاضر متعهد خواهند بود.
 
مادهٔ ۱۰- تفسیر قرارداد:
 
۱-۱۰- در قرارداد موجود کلیهٔ شرایط، اعم از مذاکرات طرفین، اوضاع و احوال حاکم بر انعقاد قرارداد، هدف از انعقاد آن، بر مبنای روح کلی حاکم برآن و نیز عرف حاکم بر این نوع معاملات و منطق تفسیر خواهد شد.
 
۲-۱۰- در صورتی که به موجب حکم دادگاه یا قوانین جاری کشور، هر یک از مقررات این قرارداد نامعتبر شناخته شود، اولاً خدشه‌ای به سایر مفاد قرارداد وارد نشده و ثانیاً پیشنهاد بازار در خصوص اجرای سایر مفاد قرارداد به نحوی که بیشترین تطابق را با ارادهٔ اولیهٔ طرفین قرارداد داشته باشد، پذیرفته خواهد شد.
 
مادهٔ ۱۱- حل و فصل اختلافات: 
 
کلیهٔ اختلافات و دعاوی ناشی از این قرارداد و یا راجع به آن از جمله انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای آن در ابتدا از طریق صلح و سازش فصل خواهد شد. چنانچه اختلافات مزبور ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ اعلامیهٔ حدوث اختلاف از این طریق حل و فصل نگردد، این امر به مرکز داوری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ارجاع می‌گردد که مطابق با قانون اساسنامه و آئین داوری آن مرکز با رأی یک و یا سه نفر داور بصورت قطعی و لازم الاجراء حل و فصل گردد. داور(ان) علاوه بر مقررات حاکم، عرف تجاری ذیربط را نیز مراعات خواهد (خواهند) نمود. شرط داوری حاضر، موافقتنامه‌ای مستقل از قرارداد اصلی تلقی می‌شود و در هر حال لازم الاجراء است.
 
مادهٔ ۱۲- سایر مقررات:
 
۱-۱۲- این قرارداد تابع قوانین جمهوری‌ اسلامی ایران است.
 
۲-۱۲- عدم اعمال هریک از حقوق بازار (مصرح در این قرارداد) به منزلهٔ انصراف از حق اعمال و اجرای آن در آینده نخواهد بود.
 
۳-۱۲- قرارداد حاضر متضمن کلیهٔ توافقات طرفین بوده و توافقات و اظهارات پیشین، اعم از شفاهی و کتبی، در ارتباط با موضوع این قرارداد از تاریخ انعقاد فاقد هرگونه اثر خواهد بود.
 
۴-۱۲- کلیه اخطارها، پیام‌ها و مکاتبات بازار از طریق آدرس ایمیل‌های تحت دامنه cafebazaar.ir، به‌روزرسانی مستندات، پنل و یا وبلاگ رسمی توسعه‌دهندگان صورت می‌گیرد. بازار مسئولیتی در خصوص عدم توجه و یا عدم مشاهدهٔ پیام‌ها توسط توسعه‌دهنده نخواهد داشت.
 
۵-۱۲- در خصوص حقوق مادی برنامه‌ها و یا محتواهایی که عرضهٔ آن‌ها معوض (غیررایگان) است،‌ متمم قرارداد حاضر در ۳ ماده مجری خواهد بود.
 
۶-۱۲- قرارداد حاضر که شامل ۱۲ ماده و یک متمم است، در۲ نسخه که تماماً حکم واحد را داشته و توسط طرفین تنظیم، امضاء و مبادله گردیده و طرفین متعهد به اجرای کلیه تعهدات مربوط به خود شده‌اند.
 
متمم قرارداد‌ عرضهٔ برنامه‌ و محتوای دیجیتال
 
عطف به بند ۱۲-۵ قرارداد توسعه‌دهندگان،‌ قرارداد حاضر در خصوص حقوق مادی برنامه‌ها و یا محتواهایی که عرضه آن‌ها معوض (غیررایگان) است،‌ مجری خواهد بود.
 
مادهٔ ۱- فروش و پرداخت:
۱-۱- قیمت فروش هر برنامه و یا محتوا به بازار توسط توسعه‌دهنده در پنل اختصاصی وی تعیین می‌گردد. بازار این برنامه یا محتوا را به قیمت صد هفتادم قیمت خرید آن از توسعه‌دهنده به علاوه مالیات بر ارزش افزوده متعلق، به کاربران خود می‌فروشد.
 
۲-۱- پس از تکمیل فرآیند خرید برنامه و یا محتوا (محصولات درون‌برنامه‌ای، اشتراک و …) از سوی کاربر، بازار یک فاکتور الکترونیک برای کاربر صادر می‌کند. مبلغ مالیات دریافتی از کاربر بابت این فروش تماماً به اداره مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌شود و همزمان یک فروش از توسعه‌دهنده به بازار با قیمت تعیین‌شده طبق بند ۱-۱ ثبت می‌شود.
 
۳-۱- توسعه دهنده به بازار اجازه می‌دهد که در صورت مواجهه با شکایت کاربران به تشخیص خود اقدام به بازگرداندن مبلغ پرداختی کاربران نماید و فروش برنامه و یا محتوا از طرف خود به آنان را برگشت بزند. بدین ترتیب به ازای هر برگشت از فروش به کاربر، یک برگشت از فروش از سوی توسعه‌دهنده به بازار نیز ثبت می‌شود.
 
۴-۱- تمامی نسخه‌های به‌روزرسانی برنامه، به ازای یک بار دریافت، همواره به طور رایگان قابل دریافت خواهد بود.
 
۵-۱- بازار با توجه به میزان فروش و برگشت از فروش‌های برنامه و یا محتوا در بازه‌های زمانی مشخص، یک فاکتور فروش از سوی توسعه‌دهنده به بازار، به طور خودکار صادر می‌کند و فایل الکترونیکی آن را در اختیار توسعه‌دهنده قرار می‌دهد. این فاکتور به عنوان ضمیمهٔ این قرارداد، سند مثبتهٔ خرید نسخه‌های نرم‌افزار توسط بازار از توسعه‌دهنده است. توسعه‌دهنده با امضای این قرارداد می‌پذیرد که صورت‌حساب مذکور مورد تأیید وی جهت ارائه به مراجع مالیاتی است و در صورت نیاز طبق روالی که بازار مشخص می‌کند، نسبت به تأیید و امضای آن اقدام خواهد کرد.
 
۶-۱- بازار هر ماه یک بار نسبت به تصفیه‌حساب مبالغ مربوط به خرید برنامه و یا محتوا از توسعه‌دهنده، اقدام می‌کند.
 
۷-۱- به منظور تصفیه‌حساب بازار با توسعه‌دهنده، باید از زمان ثبت برنامه در بازار حداقل دو هفته سپری شده باشد و حساب توسعه‌دهنده نزد بازار باید در روز پرداخت حداقل به مبلغ پانصد هزار ریال باشد. مبالغ کمتر از مبلغ ذکر شده در پایان سال و به درخواست توسعه‌دهنده تصفیه خواهند شد.
 
۸-۱- پرداخت مبالغ فوق از طریق واریز به شبایی انجام خواهد گرفت که توسعه‌دهنده در پنل توسعه‌دهندگان بازار ثبت نموده است. توسعه‌دهنده به موجب این قرارداد، انتساب شبای مذکور به خود را تصدیق می‌‌کند. در غیر این صورت، بازار مسئولیتی در این خصوص نخواهد پذیرفت. اسناد واریزی به شبای وارد شده در پنل، به منزلهٔ تصفیه‌حساب بازار با توسعه‌دهنده خواهند بود.
 
مادهٔ ۲- مالیات و عوارض:
 
۱-۲- در خصوص مسائل مالیاتی هر یک از طرفین مسئول تمام فعالیت‌های خود، اظهار و پرداخت مالیات‌های مربوطه هستند. بازار در خصوص ثبت اسناد و ارائه گزارشات به طور کامل از قوانین دارائی و مالیاتی کشور پیروی می‌کند و هیچ مسئولیتی در قبال نحوه ارائهٔ گزارش‌های مالیاتی توسعه‌دهندگان برعهده ندارد.
 
۲-۲- هرگونه کسورات قانونی مطابق دستورالعمل‌ها و تعرفه‌های رسمی کشور اعم از این‌که در زمان یا بعد از انعقاد قرارداد وضع شود، در محاسبات و صورت‌حساب‌ها لحاظ شده و به مراجع ذی‌ربط پرداخت خواهد شد.
 
مادهٔ ۳- مواد و نسخ قرارداد:
 
متمم حاضر در ۳ ماده به عنوان جزء اختیاری قرارداد توسعه‌دهندگان در خصوص عرضهٔ معوض برنامه و محتوا امضاء و مبادله گردیده و طرفین متعهد به اجرای کلیهٔ بندهای آن هستند.
 
 
 
how2install
 
 
 
  • متین خفنوس

 

موارد بسیار کاربردی و مفید در مورد سئو وبسایت


بین همه سیستم های مدیریت محتوایی وردپرس بهترین و محبوب ترین سیستم محسوب می شود و بسیار حرفه ای و کاربردی است. 
این سیستم مدیریت محتوا توانایی راه اندازی انواع وبلاگ ها ، وب سایت های شرکتی ، فروشگاه های اینترنتی و … را داراست و در کل تمامی وب سایت های موجود را با این سیستم میتوانید بسازید و به راحتی نیز ساخته میشوند .
اما دوستان طراحان وب وردپرس را به دلیل ارائه کنترل کامل روی تک تک بخش ها دوست دارند و کاربران آن را به دلیل سادگی و کارامدی آن می پسندند .پس به این نکته هم حتما توجه کنید.
دوستان جالب است بدانید که نزدیک ۲۵ درصد کل وب سایت های جهان از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند و این عددی بسیار بزرگ است که در دنیا از این سیستم مدیریت محتوای خوب و حرفه ای استفاده میکنند . 
بسیاری از وب سایت های معتبر جهان مانند TIME ، Mashable و .. از وردپرس برای مدیریت مطالب خود کمک می گیرند پس در این حالت میتوان نتیجه گرفت که یکی از سیستم های پرقدرت سایت سازی جهان همین سیستم وردپرس خودمان است.
اما سادگی وردپرس بعضی اوقات باعث می شود که نکات ضروری سئو را که باعث پیشرفت وب سایت شما می شود ، نادیده گرفته و آن را به خود وردپرس واگذار کنید این مورد سبب میشود که شما در اینده ای نزدیک به مشکلات عدیده ای برخورد کنید که خب اصلا این خوب نیست و باید توجه خود را بیشتر کنید تا دچار مشکلات از این حیث نشوید.
دوستان در این مطلب برخی از پرسش های متداول درباره سئو وردپرس را مطرح کرده و به آن ها پاسخ می دهیم پرسش هایی که ممکن است تا بحال بسیار به ذهن شما نیز رسیده باشد. این کار باعث می شود که بیشتر با سئو وردپرس آشنا شده و برخی از افسانه های وردپرس و سئو را فراموش کنید . در ادامه مطلب همراه ما باشید و ما را ازنظرات خود مستفیذ فرمایید.
1. آیا وردپرس به صورت خودکار برای موتورهای جستجو بهینه شده  ؛ آیا این موضوع واقعیت دارد؟
دوستان پاسخ این سوال شما به صورت کامل منفی است.خیر ، هیچ چیزی با عنوان سیستم مدیریت محتوا بهینه شده برای موتورهای جستجو وجود ندارد و این بهینه سازی در دستان شما است و چیزی به اسم بهینه هیچ وقت وجود ندارد و نداشته است و شما میتوانید از این مورد اطمینان حاصل کنید و آسوده باشید.
دوستان اگر چه وردپرس تا حدودی برای موتورهای جستجو بهینه شده است ، با این حال برای هماهنگی کامل باید به صورت دستی نیز کارهایی را انجام دهید تا به بهترین نتیجه برسید پس مطمئن باشید شما در این زمینه دخالت دارید و باید کار هایی را صورت دهید و این مورد بسیار مهم است که آن ها را صورت دهید تا نتایج خوبی برای شما نمایان شود. توجه داشته باشید که تغییر سیستم مدیریت محتوا به وردپرس باعث نمی شود که به صورت معجزه آسا سایت شما به صفحه اول گوگل بیاید و نیاز به تلاش های شما نیز دارد؛ تلاش هایی بی وقفه.
دوستان توجه کنید که افسانه CMS بهینه شده از نظر سئو تنها به این دلیل به وجود آمده که تولید کنندگان سیستم های مدیریت محتوا می خواهند قابلیت های سامانه خود را بیشتر از آنچه که هست ، نمایش دهند و هیچ چیز دیگری در ان نیست. آن ها در سایت های خود این مورد را به عنوان یکی از بهترین قابلیت های سامانه خود در نظر گرفته و به شدت روی آن مانور می دهند اما خب نباید شما گول این حرف ها را بخورید و باید واقع نگر باشید.
توجه کنید که اکثر افراد تازه کار هنوز فرق عبارت های بهینه شده برای موتورهای جستجو و قابلیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو را نمی دانند و البته هم تقصیری ندارند چون تازه کار هستند و کمی باید تحقیق و مطالعه داشته باشند . به همین دلیل گول این تبلیغات را خورده و هزینه های گزافی برای آن پرداحت می کنند اما خب پس از مطالعه این نوشته دیگر شما باید در این رابطه حرفه ای شده باشید و ساده نگر نباشید.
اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که وردپرس به شما این امکان را می دهد که با هزینه ای بسیار ناچیز یک وب سایت را راه اندازی کرده و استارت کار را بزنید . در ادامه مراحل می توانید به راحتی از نظر سئو نیز وب سایت خود را بهینه کنید پس نیازی به نگرانی نیست و شما خیلی راحت میتوانید کار ها را صورت دهید و تکمیل کنید.
2. آیا نصب افزونه وردپرس برای سئو کردن سایت کافی است یا باید با فردی خبره نیز صحبت کنیم؟ چگونه این کارها را انجام دهیم ؟
دوستان متاسفانه پاسخ این سوال هم خیر است و متاسفانه در این قسمت نیز شما را ناامید خواهیم کرد. اما اندکی صبور باشید.
سئو یک فرایند نصب و راه اندازی ساده نیست که شما سریعا ان را نصب و راه اندازی کنید و همه چیز تمام شود، سئو یک سری مراحل ساده نیست که آن را انجام داده و فراموش کنید این نکته ای بسیار مهم است و شما باید توجه بسیاری به ان داشته باشید. سئو یک فرایند ادامه دار است که در کلیه مراحل توسعه وب سایت باید به آن توجه داشته باشید . گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی.
البته ذکر این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که هیچ افزونه ای برای وردپرس وجود ندارد که به صورت خودکار کلیه مباحث مربوط به سئو وردپرس را پوشش دهد و تمامی آن ها را برای شما انجام دهد، دقیقا مثل این که یک چکش بسیار خوب دارید ولی نمی توانید به صورت خودکار با آن خانه بسازید و تنها بخشی از خانه را میتوانید با این ابزار خود درست کنید .دوستان درست تنظیم کردن افزونه یک راه شروع است ، اما همه چیز نیست . کارهایی که باید روی سایت خود انجام دهید تا به نتیجه دلخواه و بیشترین بازدهی برسید بسیار فراتر از تنظیم کردن چند گزینه در صفحه تنظیمات افزونه است پس فکر نکنید یک افزونه بتواند برای شما معجزه گر باشد؛ خوش خیال نباشید.
شما باید در ابتدا بدانید که حتما به یک فرد آگاه و متخصص در زمینه سئو احتیاج دارید تا جلوی انجام خطاهای شما را بگیرد و مانع پسرفت موفقیت سایت شما شود و وب سایت شما را بتواند از این نظر به کنترل خود در آورد . شما باید با این فرد رابطه بلند مدت داشته باشید تا مطمئن شوید که وب سایت شما با به روز ترین تکنیک های سئو هماهنگ بوده و بهترین عملکرد را داراست و مشکلی برای ان و سئو ان ایجاد نخواهد شد پس به این مورد نیز توجه بسیار داشته باشید. پس از مدت کوتاهی می توانید روی پای خود بایستید.

اما برای بهتر فهمیدن شما چند مورد را در ادامه برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد:

 

شما باید سئو را به صورت دوره ای بررسی کنید. بررسی دوره ای سئو وب سایت باعث می شود که وب سایت شما با آخرین استانداردهای سئو هماهنگ بوده و بیشترین کارایی را داشته باشد . یک افزونه نیز نمی توانید به تنهایی سئو وردپرس را از این نظر بررسی کند و نیاز به وقت بیشتری است.
مورد دیگری که باید به ان توجه ویژه داشته باشید این است که نصب کردن افزونه های جدید می تواند باعث کاهش سرعت سایت شما شود . سرعت بارگزاری وب سایت یک فاکتور مهم در الگوریتم گوگل برای رتبه بندی وب سایت هاست و یک تغییر کوچک می تواند باعث کاهش رتبه شما شود پس به سرعت وب سایت وردپرسی خود توجهی ویژه داشته باشید و چندین افزونه را همزمان با هم روی وردپرس خود نصب نکنید.
مورد سوم از این موارد مهمی که باید به شما گفته میشد این است که انتشار مطالب مناسب و به روز یکی از فاکتورهای مهم برای کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو است ، بهینه سازی محتوا برای کلمه کلیدی مورد نظر یکی از بهترین راه ها برای جلب کاربران به سمت وب سایت شماست پس این مورد را مد نظر قرار دهید. وردپرس به تنهایی قادر نیست کلمات کلیدی را انتخاب کرده و محتوای شما را برای آن کلمه کلیدی بهینه کند پس در این زمان شما هستید که باید کمی به آن کمک کنید.
مورد نهایی در مورد اپدیت ها است وقتی شما وردپرس را آپدیت می کنید ، یا افزونه ها و قالب های خود را به روز کرده و یا حتی یک قالب وردپرس یا افزونه جدید نصب می کنید ، این کار باعث ایجاد تغییر در کدهای وب سایت شما می شود . این تغییرات اگر به درستی بررسی نشوند ممکن است باعث ایجاد تاثیر منفی روی سئو سایت شما شده و رتبه شما را در موتورهای جستجو کاهش دهند ؛ پس در این زمینه دقت داشته باشید.
3. بهترین افزونه برای سئو وردپرس چیست و چطور میتوان از آن استفاده کرد؟
عزیزان توجه کنید که دو افزونه مهم برای سئو وردپرس وجود دارد که خود را از سایر رقبا جدا کرده اند و افزونه هایی بسیار خوب و حرفه ای برای این کار هستند این دو افزونه عبارتند از All In One SEO Pack و WordPress SEO by Yoast . افزونه All In One SEO Pack اندکی محبوب تر است ولی افزونه WordPress SEO by Yoast از امتیاز بالاتری در دایرکتوری افزونه های وردپرس برخوردار است ولی باید بدانید که هر دو در یک سطح هستند و برتری خاصی نسبت به دیگری ندارند و باید یکی از آنها را انتخاب کنید و جلو روید . در واقع بحث این دو افزونه همانند بحث استقلال و پرسپولیس می باشد.
توجه داشته باشید که برای برخی قسمت های سایت نیاز است که از افزونه های دیگری نیز استفاده کنید ، مثلا افزونه ای برای آنالیز کردن قسمت هایی خاص از وردپرس .اما دوستان در این قسمت قبل از انتخاب افزونه سئو وردپرس ، چند سوال مهم است که باید با توجه به پاسخ آن ها افزونه مورد نظر خود را انتخاب کنید :
آیا این افزونه محبوب است؟
این بسیار مهم است که بدانید افزونه مورد نظر شما تا کنون چند بار دانلود شده است ؟ تعداد دانلود ارتباط مستقیم با کارایی مثبت افزونه دارد ، تعداد کاربرانی که افزونه را دانلود کرده و از آن استفاده می کنند دلیل خوبی برای انتخاب افزونه است پس این مورد اولین نکته ای است که باید توجه شود

seo site
تیم توسعه افزونه حرفه ای هستند؟
مورد بعدی این است که آیا اصلا تیم توسعه افزونه حرفه ای هستند و یا تیم توسعه دهنده افزونه سابقه خوبی در ارائه آپدیت های جدید برای افزونه دارند یا خیر ؟ تقریبا ثبات شده است که افزونه ای که به صورت منظم آپدیت شده است در آینده نیز به خوبی آپدیت می شود و مشکلی نخواهد داشت یا خیر.
پشتیبانی افزونه به چه شکل است؟
مورد بعدی پشتیبانی افزونه مورد نظر است.شما باید در ابتدا بدانید که آیا پشتیبانی مناسبی از طرف توسعه دهنده و یا جامعه کاربران برای افزونه وجود دارد ؟ تالارهای پشتیبانی را بررسی کنید و نظرات کاربران دیگر را بخوانید ، تجربه دیگر کاربران می تواند تاثیر مثبتی روی تصمیم گیری شما بگذارد و این بسیار مورد مهمی است و باید کامل از آن اطلاع داشته باشید.
هماهنگی با کلیت سایت به چه شکل است؟
شما باید بدانید که آیا افزونه مد نظر شما با تکنولوژی و کدهای سایت شما هماهنگ است؟ این هماهنگی در آینده نیز ادامه خواهد داشت و توسعه دهنده افزونه آن را به روز می کند ؟ حدس نزنید ، پاسخ دقیق را پیدا کنید چون اگر بر طبق حدس و گمان پیش بروید مشکلات زیادی خواهید داشت پس این مورد را بررسی و مقایسه کنید .
4. هاستینگ مناسب برای سایت کدام است و چگونه هاستینگی مناسب برای سایت پیدا کنیم؟
عزیزان فاکتور های زیادی در گرفتن این تصمیم دخیل است و باید همه ان ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید تصمیمی درست اتخاذ کنید ،این فاکتور ها عبارتند از هزینه ، سابقه شرکت ، مدیریت سرور ، راحتی استفاده ، پشتیبانی و … که همه و همه باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.
دوستان اگر شما به منابع مورد نیاز دسترسی دارید و وقت و ظرفیت لازم برای سروکار داشتن با هاستینگ ، به روزرسانی ها ، بک آپ گرفتن و بازنشانی آن ها به صورت دستی را دارید ، سرور مجازی (VPS) بهترین گزینه برای شماست . با این کار کنترل تک تک بخش ها در دست شماست و نیازی دیگر به درگیر شدن با پشتیبانی و شرکت های هاست دهی نیست و همه چیز در این زمینه در اختیار شما خواهد بود.
اما موردی که در اکثر اوقات مشاهده میشود این است که اگر به منابع ذکر شده دسترسی ندارید ، استفاده از سرویس های اشتراکی به شما پیشنهاد می شود و میتواند برای شما بهترین گزینه در این زمینه باشد . با این کار ، مدیریت سرور توسط فرد یا افراد دیگر انجام شده و شما فقط به توسعه وب سایت خود و به روز رسانی آن فکر خواهید کرد . یک مزیت دیگر این نوع هاستینگ این است که شب ها با خیال راحت آسوده به خواب خواهید رفت و اصلا نگران مشکلاتی که ایجاد میشود نخواهید بود.

سئو
در انتخاب هاستینگ مناسب باید به موارد زیر توجه داشته باشید:
الف)
بک آپ و بازگردانی سایت
اولین و مهمترین مورد همین بخش بک اپ است.عزیزان این مورد از نان شب برای شما در کنترل وب سایت مهم تر است.هاستینگ شما حتما باید قابلیت تهیه بک آپ و بازیابی آن را به صورت خودکار داشته باشد ، توجه کنید که اکثر شرکت ها به صورت روزانه ، هفتگی و یا ماهانه از محتوای سایت شما بک آپ تهیه کرده و در صورت بروز مشکل آن را بازیابی می کنند و اگر در این بخش از شرکتی تعلل و مشکل دیدید بدون معطلی میزبان وب سایت خود را تغییر دهید.
ب)
پشتیبانی و سازگاری با افزونه های سایت
مورد دوم سازگاری با افزونه های سایت شما است.باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که برخی از شرکت های هاستینگ توابعی را غیر فعال می کنند که باعث از کار افتادن افزونه های شما خواهد شد و این یک مشکل و چالشی بزرگ برای شماست و آنچنان هم لذت بخش نخواهد بود. قبل از تصمیم گیری برای انتخاب هاست مطمئن شوید که دسترسی به افزونه های خاص و توابع مورد نیاز برای شما امکان پذیر باشد.
ج)
باز هم محبوبیت شرکت مهم است
مورد نهایی محبوبیت شرکت مد نظر شما است.همانطور که شما نیز میدانید و در این کار هستید برخی شرکت های پشتیبان سایت و هاست دهی ظاهر پر زرق و برقی دارند ولی از درون پوچ و خالی هستند و کار کردن با ان ها فقط برای شما عذاب آور خواهد بود. قبل از انتخاب هاستینگ وردپرس مطمئن شوید که شرکت مورد نظر شما دارای سابقه معتبر بوده و بین کاربران محبوبیت داشته باشد .
سئو
خب دوستان این آموزش در قسمت اول در این بخش به اتمام رسید.در قسمت دوم هم توصیه های خوبی برای شما داریم.که میخواهیم حتما با ما همراه باشید.خیلی از شما ممنونم که تا اینجا همراه من بودید و این آموزش را بررسی کردیم.شما میتوانید قسمت دوم این اموزش را از لینک زیر مطالعه کنید که حتما به شما کمک خواهد کرد.
  • متین خفنوس